Pages

Tuesday, May 24, 2011

Pesanan yang membekas dihati dari seorang naqib

bismillah,

di antara pesanan naqib saya...

*lan, pakai pakaian biar bergosok
*lan, kalau pandang muslimat, jgn pandang matanya, jangan pulak tunduk, tengok muka kalau bercakap, dan pandang ke arah atas daripada matanya, kat dahi... pandang mata ni.....
*lan, jangan pakai baju besar lan
*lan,abe nak tengok setiap masa lan potong kuku
*lan, pakai minyak wangi sikit kalau ada, rambut biar kemas
*lan, bercakap biar yakin, dan jangan gugup
*lan, amalkan tahajjud, dan solat dhuha, pada keduanya nabi tak pernah tinggal, dan pasti ada ganjaran besar
*lan, bercakap dengan senior,orang yang lebih tua dalam ni, amalkan panggil abang, akak(kak), jangan panggil nama dia macam kawan biasa.
*lan,abe hari2 fikir pasal lan
*lan, gud luck
*lan, lipat lengan baju kemas2
*lan, ukhuwah kita lebih daripada adik beradik kandung lan

*lan, I love U

saya balas adakala dgn ucapan sama kpdnya, cuma kata saya kepadanya... "be... lan tak sanggup kalau abe pergi dulu.... "

ucapan2 yang cukup membekas di lubuk hati saya... menutup peristiwa yang adakala pernah jua datang benci,marah,geram...biarpun adakala lamanya tidak mendengar nasihat darinya,ucapannya, panggilan telefon darinya, mesej dan lain2... cuma 1..
kerana dia tetap naqibku yang amat saya cintai...

No comments:

Post a Comment