Pages

Friday, May 27, 2011

merapati pintu gerbang keluar sekolah kejurulatihan

bismillah
Assalamualaikum wbt

dalam menanti waktu praktikal bulan julai,(pejam celik pejam celik tak lama lagi), tak terasa bahawa langkah sudah mula merapati pintu gerbang alam masyarakat. Dan paling saya lupa bahawa saya akan meninggalkan sahabat2 kampus setelah bersama agak lama, berkecimpung sejak diploma dan ijazah di universiti cawangan yang sama, mengemudi bahtera serta menjadi follower,merasai jatuh bangun, merasa terpukul dan dipukul ujian,menyelami makna keegoan, dan yang manisnya tetap pada ukhuwah yang terjalin bersama mereka.

tempat praktikal yang dipilih dekat dengan rumah, dan masih satu daerah dengan kampus, membuktikan betapa saya agak merindui tempat saya diasuh.,dalam masa yang sama untuk memudahkan pembikinan thesis dalam waktu praktikal. alasan yang tidak membina kata seorang sahabat saya yang ingin saya mengorak langkah yang lebih jauh.


terkadang terasa juga hendak merantau dan menimba pengalaman di tempat asing, membina kekuatan dan menguasai lapangan baru. Mungkin alam kerja nanti, cari tempat yang jauh sedikit, bukan hendak melarikan diri dari keluarga, tetapi ingin mengembara, menuntut kepada persiapan diri supaya angin perubahan memaknakan kehidupan yang semakin mencabar.

dan alhamdulillah, satu daripada amanah-amanah yang saya pikul sudah ditarik kembali, dipakai mereka yang lebih layak.


ini bukan artikel sedih-sedih,(",) tapi saya tetap percaya, ada ketika kita perlu melepaskan sesuatu yang kita sayang untuk sesuatu yang lebih besar.

No comments:

Post a Comment