Pages

Monday, October 31, 2011

satu hari ini...

Assalamualaikum...

Hari ni mengedar lagi...hampa...eh2 mengedar?  Jangan lan, .. bukan mengedar candu drug yer... hari ni operasi mengedar questionaire, bak kata orang puteh,borang kaji selidik, kepada kakitangan Uitm.

Agak keletihan, bukan kerana "banyak"nya respondend, tp macam2 telatah bertemu...patutlah, lain kali nak minta responden jawab, jangan letak dan tinggalkan kat situ aje, kerana anda akan dapati hari berikutnya, hanya 1-2 kerat aje tangan2 yang mengisinya... Itu situasi di department2 dalam U... pergi pula ke kolej, dicari staff yg sedang asyik menonton cerita hindustan, aisey khusyuknya...dengan bahasa lembut bagai pelayan kedai mamak mengangkat air minuman, tapi dijawabnya, maafla yer, saya tak pandaila nak jawab, saya tak larat, saya ...hehe.... dengan berwajah ayu, pantas saya menjawab selepas berterang panjang, "ok takper, terima kasih". Ada juga pergi ke beberapa unit lain, disambut dengan jawapan seperti nak ajak gaduh,,,hehe,,, saya pun kaki gaduh juga, tp kalau dalam playstation ajelah, jadi banyak2 bersabar aje dan berpesan kpd mereka "hehe, encik, rilek la, sabar2...tak nak jawab tak per...cool2... :) "

tp ada aje mereka yg mesra menjawab, tahniah kepada unit keselamatan, dan saya berasa sangat selamat bersemuka dengan kalian..hehe...dan juga staff unit ILQAM, serta beberapa staff di library yang mesra melayan biarpun terhumban dengan bebanan kerja..

baki qustionaire selanjutnya...eh2...ada lah siapa mangsanya....

setidak2nya, begitulah kita perlu ambil pengajaran...barangkali saya beroleh pengalaman hasil daripada sifat sabar yg masih berkurang bertapak dalam diri., cuma berharap agar mereka yg mungkin kita juga mengambil sikap muhasabah sntiasa, janganlah bila berada ditempat tinggi, anda menjadi sombong dan lupa diri...ia sifat yg dimurkai Allah.

p/s: tahniah dan takziah kpd kak mie, staff pjabat saya berpraktikal...mendapat surat kenaikan pangkat pg td, ttapi terpaksa ditukarkan dengan serta merta ke kuala terengganu dalam keadaan diri sarat mengandung. Ujian2, kami pasti merindui gelak ketawa yang belum tentu dapat dirasai bersama lagi kemudian hari.... esok dah tiada kelibatnya, siapalah staff2 lain seterusnya "patut" jd mangsa saya kalau office dah sunyi daripada gelak ketawa lagi...

No comments:

Post a Comment