Pages

Thursday, June 2, 2011

Dari 1 daerah kepada 1 Negeri

-Oppss, ini tersalah lagi letak gambar yang takda kaitan dengan posting-
Bismillah
Assalamualaikum. wbt...

alhamdulillah, hari ini dapat jua hadir bersama sahabat2 ke majlis walimah sahabat saya siti rohaya dan yusri, bertolak sedikit lewat pagi tadi dan tepat pada jam 12pm tiba. Cuaca panas sewaktu kami menikmati juadah. Alhamdulillah segalanya selesai, dan mudahan usia perkahwinan mereka mendapat keberkatan daripada Allah taala yang mengurniakan rahmat kepada sesiapa yang dikehendakiNya.

Singgah sebentar berehat solah zohor masjid berhampiran,cuaca berubahtak semena-mena hujan lebat. Rehat bertukar menjadi lena yang panjang di masjid. 

Perjalanan pulang, daripada satu daerah Bukit Besi, kami gunakan masa yang berbaki, round sekitarnya di Hulu Terengganu, kemudian pergi menziarahi adik sahabat dihospital kuala terengganu yang terlantar di ICU. Mudahan adik beliau sembuh dan mendapat keampunan Allah taala di atas ujian menimpa. Kami berangkat pulang ke Dungun, dan sebelumnya singgah ke Masjid terapung kuala ibai. Perut pula asyik menyanyikan gendang irama yang tidak berkesudahan. 

Berblog seketika, sebelum malam ini membantu jiran sebelah, memotong daging. Ust pula menghantar pesanan SMS agar ku menyediakan tentera2 ke rumahnya sabtu ini untuk membentuk "Geng Basuh Pinggan".. :)
Alhamdulillah. sepanjang perjalanan, dapat jua membaca kisah sejarah Uthmaniyyah, walaupun belum habis, ada ratusan helaian mukasurat yang harus ku fahami untuk ibrah umat ini.

terimakasih untuknya jua, moga Allah turut memeliharanya walau di mana jua berada, lantas atas doa untuk kesejahteraanku jua...  Ya Allah, peliharalah dan jagalah kami dengan sebaik jagaanMu.

No comments:

Post a Comment