Pages

Sunday, August 8, 2010

tak tenang...


assalamualaikum

syukur alhamdulillah, hari ini penuh dengan kerja2 yg akhirnya diselesaikan dengan adil. adakala terasa bagai penat untuk hidup, tp memikirkan bekalan, tidak pula nk rasa pergi menghadap Tuhan pada saat2 yg saya sendiri takut nk hadapinya.

sejak kebelakangan ini, jarang sekali saya sempat  menelaah al-quran secara baik,untuk turun memberi kuliah,berpuasa sunat, untuk bangun waktu malam semasa manusia semua tidur, mengapa agaknya, saya mengeluh. sedang banyak pula rasanya maksiat bersarang dihati.

nampaknya, kesibukan dunia menjadikan diri ini sedikit leka. dahulunya, saya sering dijaga dengan begitu baik oleh naqib kesayangan, sejak berpisah dan jarak yg memisahkan, terasa sedikit perasaan lagha mula menghuni. dan kini, giliran saya pula mengambil alih tugas yg disempurnakan untuk saya dahulu bt generasi baru. selalu sahaja diriku menjadikan naqibku dalam bayanganku, dalam tenang dalam jaga.

huuuuu...begitu merinduinya dan amat sekali menyayanginya....cinta benar terhadap naqibku.
i still need you....to guide me... haluan jalanku...adalah haluan naqibku...

No comments:

Post a Comment