Pages

Wednesday, June 9, 2010

kisah tomyam

salam...

pertama, tahniah buat ukhti rabi'atun 'adawiyyah lantaran dah dapat ketemu jodohnya pada 6Jun lalu... penat dan jauh perjalanan nak ke Gua Musang kat sana...teringat saya selalu perli padanya kat sana ada istana musang....

minggu ni dah entah tak tahu apa2 nk buat selain kerja yg tak tersusun...tambah pulak umi abah sekeluarga ke selangor, tinggal la saya sorang2... so mnguji la sikit untuk isi perut ni dengan pglman memasak hari2....1st menu adalah tomyam...tomyam adalah makanan favourite saya, klau pedas jelah, tak pedas tak best, jadi saya cuba buat walaupun xpenah buat...lebuh 10 cili jarum saya masukkan...alhamdulillah, tetibe puji sendiri plak kata --sedap pulak aku masak..masak nasi pun menjadi jer...mana taknya, tiap kali masak nasi, air terlebih saje, so tak sedap...

thanks jugak kat akhawat muslimat yg tlg hantar saya berkursus kat kedai makan dulu, tak sia2 saya belajar memasak kat kuantan sana....

tp fkir2, masa duk rumah sewa saya ni malas je masak...segan agaknya...asyik fauzi dan lain2 tlg masak dan beli lauk, jd saya bila diorang masak, kadang2 saya rela blk rumah sendiri....makan yg umi masak je, ...

so, bila duk sorang ni,,btul2 dah rindu kat umi...barulah tahu penat betul memasak, mengemas rumas, basuh baju, cuci lantai,buang sampah, dan lain2........ mesti umi ngn abah seronok kot jalan2 kat sana..hu3, kesian btul saya duk layan Pc hari2...kadang2 nasyid je sorang2....

p/s: lain kali belajar masak banyak2

3 comments:

  1. salam
    tahniah dapat masak tomyam ~ hehe
    ade bakat (^_^)

    ReplyDelete
  2. assalammualaikum,,tahniah lah sbb berjaya masak tomyam dgn jayanya..hehe ada bakat jd chef,,hehe,,takpun leh jd tukng masak kt kedai,hehe..apepun,,moga success sokmo..rjin2 nulis ye..

    ReplyDelete
  3. malam umi n abah saya pulang dr selangor, saya masak tomyam special utk mereka....

    ReplyDelete