Pages

Friday, April 16, 2010

bebas seketika

salam

alhamdulillah dah selesai presentation dan assgmnt....namun masih berdebar sebab akan berdepan exam pula..

kpala agak penat dan badan agak letih dengan kerja2 sebelum ni hinggakan byk benda dibiarkan. halaqah agak lama menyepi, walaupun usaha meluaskan pelaksanaannya melalui liqa almulk berjalan.

berita dunia dan malaysia amnya byk tertinggal, melainkan berita utama, sesekali saya berpeluang menghadap cerita2 dalam akhbar, tp kesibukan menghambat saya utk menjenguk sebentar akhbar2,

tak lama lagi ada sahabat2 saya akan berkahwin, alhamdulillah, saya turut tumpang gembira, yang dah tambah anak pun ada.

esok saya ada lg urusan, lusa hari sabtu saya nak rehatkan fikiran pergi berkelah dengan sahabat2...lama tak relaxkan fikiran...

selepas presentation td, sempat hadir meeting dgn mpp utk karnival sem depan, tetiba saya ada nama saya dilantik dalam jwtankuasa itu,,,,ahh apalah nasibku, makin bertambahlah amanahku...samalah juga keadaan rakanku riduan...dia pun kena jugak...

saya sgt rindukan saat2 saya sewaktu sekolah dahulu, walaupun memegang pelbagai jawatan, tp kepala ketika itu sentiasa bermotivasi dan tenang menguruskan acara hidup. hari ini kesukaran bagi saya menghidupkan proses menghafaz alQuran, adakala saya sangat kecewa. padahal sewaktu dulu walaupun busy, saya sentiasa menjadikan alquran teman setia....

p/s: al-quran panduan hidup bagi yg mengambil pengajaran

2 comments:

  1. semakin kte dewasa..maka semakin bsar dugaan dn cabaran yg kte trime..:) bersabar laa...:) *****

    ReplyDelete
  2. jiwa beriman tabah menghadapi dugaan

    ReplyDelete