Pages

Tuesday, February 2, 2010

al-faatihah

salam

2 kematian sahabatku,

semalam sahabatku daripada kursus Office Management(OM) kmlngan dan kuterima mklmn mesej akan kmatiannya pada pg td. petang pula....... :'(

saya baru balik dari hospital dungun bersama rakan2 daripada Palapes, Isbac, kakitangan Uitm termasuk tuan pengarah dan timbalan serta koordiantor program dan pensyarah2 yg hadir atas kematian sahabat kami tajul....

saya menerima msej jam 4.15petang akan kmlgn yg mnimpa sahabat saya itu, ketika itu saya dikuliah lg, lantaran msj tidak jelas keadaannya, saya ambil kputusan utk ziarah selepas waktu kelas yng berakhir jam 6.10ptg. slps slsai solat, saya bergegas ke hospital dan terkejut keadaannya parah. tidak mampu saya ungkapkan, dilanggar lari oleh pemandu lori....

jam 6.45 doktor mengesahkan sahabat saya hnya mnunggu saat akhirnya, ktika itu daku mnangis.... aku segera kebiliknya disisi, ktika itu arwah smakin tenat lalu kubacakan yaasin bersama rakan2. kami diminta keluar selepas itu...dalam keadaan takut dan sedih, airmataku terus mengalir....lalu....inna lillahi wa inna ilaihi roji'un...wajahnya yg dikafankan melukiskan senyuman serta darah yg membasahi kain harum mewangi...

kluarganya yg hadir turut bersama, pihak unvrsiti mmbantu uruskan bbrapa kperluan termasuk mnydiakan bas dan van.

sya pulang selepas urusan selesai, masih terbayang wajah arwah....kerana semalam baru berjumpa, yg sebelumnya kami berjumpa berbincang urusan peribadinya dan akademik beliau.

al faatihah....

1 comment:

  1. innalillahi wa inna ilaihi rajiun..
    (al-fatihah)..
    semoga roh mereka mendapat rahmat dari Allah..

    ReplyDelete