Pages

Saturday, January 23, 2010

nak cari ayam, nak cari ayam

salam...

pagi2 lagi terus pi cari pemborong ayam hidup pasal cadang nak buat kursus penyembelihan akan datang nak buat kerjasama dengan Pejabat Agama daerah, susah betul cari...dan Dungun memang tak der yang kaki membela ayam daging/ayam hidup....ayam serama ada lah...... banyak jugak kekurangan kat sini....kilang2 industri agak kurang dan sukar dicari, jd harap2nya kerajaan serius membangunkan ekonomi negeri yang punyai sumber alam terkaya di Malaysia ini. rakyat perlu dididik dengan otak berniaga dan industri, yang ada sekarang kita jadi pengguna, bukan pembekal atau pengeluar.

punya fikir2 lagi, cadangan lain aktiviti adalah pertandingan memancing......ni memang tak pernah dibuat kat uitm dungun ni...so nak try buat..insyaallah, harapnya berjalan.

soal kursus sembelihan tadi, insyaallah akan berjalan dan hasilnya mungkin akan digunakan untuk sumbangan kepada rakyat fakir miskin dan sebahagian kecilnya untuk juadah para peserta program.

1 lagi program insyaallah in progress tentang lawatan ke rumah orang tua.....harapnya berjalan lancar.....

p/s: assignment makin bertimbun

1 comment:

  1. salam ziarah,,hmm klu cm tu adik lan kena lah jdi peternak ayam scra besar2 an..hmm bg mmbngunkan ekonomi msyakat dungun khususnya.insya Allah.

    ReplyDelete