Pages

Tuesday, January 5, 2010

everything is ok.......

salam

saya baru sahaja selesai mesyuarat perjumpaan sahabat setia saya. kali ni betul2 terasa dihati ini, sebabnya saya merasakan saya gagal dalam melaksanakan amanah tugasan yang diberikan, tatkala ada beberapa nasihat dan kritikan itu saya menerimanya dengan hati yang terbuka.

tadi tak pergi kelas pasal hujan dan saya berfikir sesuatu yang memerlukan keputusan segera  yang menyebabkan saya tak pergi kuliah. antaranya ialah persoalan ingin kekal di rumah sewa dan yang utama lagi adalah antara saya ingin meneruskan pengajian saya semester ini atau berhenti belajar sementara waktu. dalam membuat keputusan yang berat ini, saya terpaksa meminta pertolongan dan pandangan daripada sahabat terdekat.

nampaknya saya masih belum mendapat kata putus lagi persoalan kedua itu lagi kerana saya menyerahkan takdir saya pada kehendakNya.

apapun saya berharap dan berdoa agar saya kembali cergas semula seperti biasa untuk meneruskan perjuangan ini. ini semua bukanlah suatu masalah bagi saya tetapi merupakan suatu cabaran yang harus dihadapi dengan penuh ketenangan. doakanlah saya agar saya sihat seadanya.

jam 12 malam baru balik dari rumah kawan  yang kasi ikan2 tadi, banyak jugak, entah apa nama ianya, tak der nama , ikan ni pun satu hal tak pakai name tag, susahlah orang nak kenal.....

besok saya kena bersemangat untuk ke kuliah pertama saya, jadi malam ni nak kena tidur awal sikit(walaupun sekarang dah lewat, jam 1 pagi dah)

pepun, baca quran sebelum tidur surah al-mulk, k....assalamualaikum...

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. assalammualaikum,salam ziarah..ana..eh akak la..akak bru je baca post diatas..apepun just my opinion yg juga tak ambil ptptn..akk rasa adik truskn la blja tu ye..peluang susah nk dpt dik..slgi umr msih muda lg,baik dgunakn utk pnuhkn ilmu di dada...psal umah swa tu.akk rsa duk t umah tbaik..ner ade studor..knala kuat smngat nk bljar tu dik..tapi its depend to u..klu adk rsa msjid ok..oklah tu..pasal mngail tu..mm akk nk nshat ckit la..psal zul pun sma cm adik,,time final pun g ngail gak,,tak slah jika utk bg hlang tension..tp bleh je bwa buku time ngail..ye tak..takpun krg2 ckit dmi mndpat yg terbaik..yg pnting adik kna kuat smngat..mind set kan ,,yg adk nk bjya,,sbb sgla msalah tu ada ubatnya..yg pling pnting dkatkan dri dgn Allah..bnyak2 kn berdoa..moga2 Allah murahkn rezki kita,maaf klu adk trasa,,,sgala kesusahan yg adk almi pasti ada kmnisn nya nti,,apepun truskan istiqamah dlm pjuangan dkwah islamiyah n slmat bjya,stdy rjin2 n smart..moga adk bt plihan tbaik utk dri adk..k..assalammualaikum

    ReplyDelete
  3. :) jiwa seorang ninja tidak akan luntur berhenti berjuang!!!

    ReplyDelete
  4. kalau rasa sempit rumah umi tuer..duduk jer kat umah kak ngah...tak per...asalkan berpenghuni...

    ReplyDelete