Pages

Monday, January 25, 2010

bila ter over dapat perhatian

setiap kali kelas fiqh muamalat, nama saya memang tak sah kalu tak disebut ustaz..... kalu example sikit, orang yang jadi bahan kajian tulah saya, kalu kena apa2 memang saya.... mula2 anggap biasa, ada kawan bila saya ceritakan kat dia, dia cakap, "kalu saya memang seronok, sebab lecturer beri perhatian kat kite"... itu katanya, tapi keadaan saya ni cuba bayangkan, 2 jam kelas daripada awal sampai habis saya je jadi mangsa..... kawan sekelas saya, pada buku notanya diakhir pages, dia buat satu ruang yang ditulis kat situ nama pelajar2 lelaki, dan siap dengan score lagi (setiap kali ustaz kenakan orang, dia tembak orang lelaki) jadi diakhir kelas, dia buat kiraan score tadi, dan setiap minggu ada 2 kelas, jadi kesemuanya setakat ini "dimenangi" oleh saya.

puas try eksperimen, duduk kat depan, tepi kelas, belakang.....memang kena, pernah tak mari sekali diawal kuliah dulu pun kena jugak budak2 kelas ni bagitahu....aduhai.....cuma tadi je dapat kurangkan tekanan bila duk kat hujung depan kelas, then saya tolak meja ustaz rapat kat dinding pasal xnak kasi ustaz duduk kat meja n ust duk kat kerusi je... eksperimen tersasar bila ustaz tarik kerusi n then  duduk mengadap betul2 depan saya... budak2 ni ketawa sentiasa...saya plak macam tertekan... alhamdulillah, ustaz berdiri n alih kerusi kesebelah lain plak...tp belum jamin tu dah selamat... dari jauh pulak ustaz tembak saya....saya undurkan kerusi kebelakang sedikit untuk halang pandangannya ke arah saya. barulah dapat kurangkan sedikit tembakan ustaz.

lawak memanglah lawak, tapi bila dah terganggu perasaan sebab contoh yang tak bagus last2 hilang concerntrate. itulah masalahnya.....

pepun, redha jelah, memang tu nasibnya, sem lepas pun ustaz ngajar, asyik saya saja yang kena lebih... ha3

kelas lain pun sama jugak, cuma taklah stress camni.....lan o lan

p/s: pepun hormat pensyarah

4 comments:

  1. haha..memang bes bila dapat tengok sendiri situasi dikelas 'fiqh muamalat' nie..
    seb bek kite 'rakan' sekelas kn..jd ley la gelakkn lan kt lam kelas je..
    jgn la stress, wat slamber je..
    wat muka cam nk blaja je..pandang tepat kt mata ustaz n bila dy sebut contoh2 tu..iye kan je.."ye ustaz"..hehe..
    ustaz ***: Lan, lan ok lan..wakpe duk jauh ngat tu lan..
    lan nk blajo dop lan..
    hehe..
    just joking..haha
    sabar ye..ad hikmah disebalik setiap yang tuhan aturkn keatas kita kn..



    p/s: dugaan yang kt atas dunia nie, just 1% je lan, kalu lan xtahan, dugaan kt akhirat t lagi berat lan..hehe=)

    ReplyDelete
  2. assalammualaikum dik,,salam ziarah adik..hmm,jgn stress2 ye adik..mybe ada hkmahnya,,akk rsa ustaz tu sj nk bg adik lg fham,,nti snangla adik nk score nti,,insyaAllah..apepun jgn tension2 ye..stdy rjin2 ye..

    ReplyDelete
  3. ae..sayu pown jge ksihatan taw..
    jgn ponteng klas..
    t ustaz tension lak..hoho..

    ReplyDelete