Pages

Tuesday, May 31, 2011

ya.... Chaiyyokk2!!!

(gambar tiada kaitan dengan posting)
Bismillah, 
Assalamualaikum...

rasanya sudah 4-5 post saya telah siapkan, tapi di akhir post, saya tekan ctrl+A kemudian delete. untuk menghasilkan post yang saya karang  dari isi lubuk hati... tp posting yang berjaya dipostkan ini, sudah 100% berbeza dari posting2 yang telah dipadam.biarlah menjadi rahsia buat seketika.

sukar juga mengarang sesuatu yang lahir dari lubuk hati, untuk diterjemah dengan berani. akhirnya saya memilih jalan selamat dgn menahan tangan saya daripada cerita-cerita yang terlalu rahsia. berserah pada Allah sahaja agar Dia memelihara perkara yang dalam ketentuanNya, mudahan Allah memberikan apa yang terbaik untuk hambaNya yang malu dihadapan manusia, kerana segala rahsia manusia hanya diketahui Allah sahaja, maka tidaklah saya terasa malu berbicara dengan Allah, mengungkap apa2 sahaja yang menjadi rahsia kepada manusia yang tidak tahu.

itulah juga cara saya sebelum2nya, membiarkan rahsia yang tersimpan untuk urusan Allah, yang menyebabkn saya mengambil jalan tengah untuk redha perkara yang telah terjadi, itu lebih baik daripada mengambil sesuatu jalan yang tidak pasti yang akhirnya menjadikan diri menyesal sepanjang hidup. kerana ini bukan soal mainan.

tetapi tidak mengapa, kerana erti derita sudah menjadi perkara biasa dalam kehidupan saya, bukan sekali untuk telah kecewa (pada pandangan mata manusia). begitulah, bila kita menyusun awlawiyyat kedudukan Allah, Rasul dan makhluk2 pada hidup kita maka insyaAllah..kita mampu hadapinya...

Asalkan bahagia. Ya,,Chaiyyokk2!!! (",)

p/s: Kita ada Allah, kita ada shbt2... (",)

1 comment:

  1. tiada yang tahu rencana Allah.. serahkankan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Memilikinya biarkan ia yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya…
    insya Allah segala derita itu akan berlalu,dan sinar kebahagiaan akn datang.

    Moga Allah permudahkan jalan kamu dalam melusuri setiap rencana yang ditetapkan Allah.

    ReplyDelete