Pages

Saturday, April 16, 2011

pengalaman

Assalamualaikum wbt

kejadian histeria, suatu perkara lumrah yang berlaku di sini, tempat saya belajar. Dengan 7 kali penglibatan dalam minggu mesra siswa (MMS) atau nama MDS sekarang ni, bermakna 7 kali pengalaman juga dapat terlibat dalam proses merawat bersama ustaz, di samping hari-hari lain yang banyak juga berlaku.

Mungkin di sini dah jadi kampung mereka, apa boleh buat, kampus dikelilingi bukit, hutan, pantai, air terjun dan tasik, pakej istimewa bagi kampus di hujung bandar dungun ni.

Kejadian rasuk pun tidak kurang, ada yang nak bunuh diri, mengamuk dan lain-lain. Terkadang,macam-macam karenah yang di alami dalam proses merawat mereka. Nak-nak pengalaman dapat berbual dengan mereka mahupun kena warning dengan mereka. Tak kira muslimin mahupun muslimat, kejadian ini terus berlaku.

Apapun, begitulah nak bagitahu, manusia hidup berkongsi dunia dengan makluk Allah yang lain, tak kira jin sahaja, haiwan, tumbuh-tumbuhan juga punyai hak mereka.

Sedikit perkongsian untuk sahabat-sahabat pengunjung di luar sana. sila klik (DI SINI) untuk bacaan kita amalkan. wallahua'lam.


P/S: Jadilah kita orang yang mahir dan pakar, supaya kita dapat membantu mereka yang ditimpa kesusahan, kerana semua yang kita ada cumalah dari ilmu Allah taala kurniakan.

No comments:

Post a Comment