Pages

Monday, November 15, 2010

Beruntung ke jadi nyamuk?

salam

kadang2 saya dah mula berfikir apabila melihat nyamuk2 yang terbang... hati mula berbisik... "nyamuk, kan bagus aku berada ditempat kau sekarang ni..., tak perlu aku hadap dengan benda2 macam ni..."

tetiba nyamuk tadi jatuh....tak bergerak,tak pasal2... "PAP" kena pukul oleh saya.... "ni Aedes tak leh biar hidup ni, nanti nyusahkan orang kalau kena gigit"

p/s: beruntung juga tak jadi macam nyamuk mati kena pukul... bersyukurlah dan yakin bahawa pintu rahmat Allah lebih luas daripada dosa2mu yang menggunung tinggi..
Allah pun ada sebut dalam hadis Qudsi, bahawa sekiranya kamu hai anak Adam (manusia) datang kepadaKu dengan dosa sepadat langit dan bumi kemudian memohon ampun kepadaKu, nescaya Aku(Allah) akan menerimanya....
jadi jangan hidup bersedih....bersyukur dengan pemberian nikmat ujianNya....
Teringat kisah Abu Bakar As-Siddiq pun lebih kurang cam analog diatas

No comments:

Post a Comment